Leren met Lev

Praktisch leren

word-leraar-christelijk-onderwijs-lerarenopleiding-wiskunde-opleiden-in-de-schoolword-leraar-christelijk-onderwijs-lerarenopleiding-wiskunde-opleiden-in-de-school

Bij COS word je ‘on the job’ opgeleid tot een onderwijsprofessional, krijg je de ruimte om jezelf te ontwikkelen én leer je hoe je jouw leerlingen kan helpen bij de vorming van hun eigen identiteit. Opleiden in de School noemen we dat. Hoe werkt praktisch leren? Je kiest één van de aangesloten scholen voor voortgezet onderwijs als thuisbasis. Daar ga je twee dagen aan de slag.

Je geeft les, leert en ontwikkelt jezelf op de werkvloer. Én je wordt begeleid en gaat zelf actief aan de slag met begeleiders en medestudenten in  intervisiebijeenkomsten en pi-bijeenkomsten over professionele identiteit. Dat combineer je met colleges bij de Driestar hogeschool en CHE over het vak waarin je les gaat geven, vakdidactiek en pedagogisch handelen.